Wednesday 8 January 2014

SARAPAN TERBAIK DI ALAM SEMESTA!!

Nasi lemak, kopi ooo (sebut versi tv9 hihi) mee goreng, nasi berlauk, nasi kerabu, kuih muih, roti canai hurmm apa lagi yang selalu menjadi santapan waktu pagiku..

TAPI!! dah habis bersarapan dengan perut kenyangnya masih dirasakan ada sesuatu lagi yang tak lengkap dalam sarapanku..

APAKAH?? Tak lain tak bukan shake shake la. ESP + MEALSHAKES + KURMA..Owhh heaven..!! itulah perihal diriku yang agaknya dah sebati dengan pengambilan supplement ini sampaikan kalau sehari tak amik terasa ada yang tak cukup dalam sarapan seharian. Mabuk supplement kah aku hihi..ish mana ada mabuk la.. supplement ni umpama makanan harian kita la. Ada la jadual waktu makan nya bukannya makan sekali harung 10 jenis vitamin semua. Eh nak tau cara makan dan konsultasi bagai kena la cari pengedar shaklee yang betul-betul berilmu barula anda-anda semua takkan ditinggalkan ketika ada masalah.

Tak kisahla ada kawan-kawan yang kata eh macam minum dedak je. Makanan paling berkhasiat di kata dedak. Meh kita baca lagi khasiat esp dan mealshakes kt sini dan sini.

Tengok saja lah cara kita kita semua ni bersarapan dan makan sehari-hari. Adakah cukup semua keperluan nutrisi yang badan perlukan? Eh mestilah anda je yang tau macam mana cara pemakanan anda kan?

Badan kita pun macam kereta jugak..eh bukan macam malah lebih berharga. Ciptaan terhebat kurniaan Yang Maha Esa. Kereta pun ada tarikh servisnya. Tiap minggu kita hantar cuci, vacum bagai. Tukar minyak hitam, bubuh minyak gear dan macam-macam lagila. Sayangnya kita pada kereta kan. Tapi badan sendiri?? Tak sayangkah kita?? Paling tidak pun amik satu saja supplement pun memadai daripada tak ada langsung kan?

Sendiri punya badan sendiri sayanglah kan.Saya sayangkan badan saya. Saya selalu berdoa agar Allah kurniakan kesihatan yang baik buat saya agar saya dapat membesarkan anak-anak, berbakti pada kedua ibubapa dan membantu sesiapa yang memerlukan. Kalau sendiri pun tak sihat macam mana nak buat semua ni kan.

Nak tiru macam saya? Nak shaklee jugak?


Sarapan saya ESP,mealshakes, Vitalea dan B compleks

Hubungi : Aniey Yusoff (0137773122)
Emel : aniey434@yahoo.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...