Thursday 25 July 2013

KELEBIHAN OSTEMATRIK SHAKLEE JADIKAN GIGI SAYA KUAT!

Assalamualaikum..Salam ceria semua..

Oowh harini saya dengan sukacitanya dan penuh excitednya nak berkongsi dengan semua kelebihan ostematrik shaklee. Saya panggil oste je nama manja dia. Hihi.. Kisah ni adalah kesinambungan daripada kisah saya yang kesakitan gigi. Boleh baca di sini

Kisahnya walaupun selepas pergi cuci gigi, 3 batang gigi depan yang bergoyang tu amat merisaukan hati...ye la buatnya tanggal 3 gigi tu mau tak rongak ke dah la gigi depan lak tu. Sakit gigi dah hilang goyang je belum hilang. Doktor pun tak jamin yang gigi goyang tu boleh baik balik ke tak..huhu

Bermulalah kegigihan daku menelan 4 biji ostematrik untuk memastikan penyerapan 99% kalsium untuk bantu kuatkan semula gigi saya. Dan alhamdulillah setelah 2 minggu hasilnya hari ni gigi saya dah tak goyang dah...so excited! Syukur! Thanks oste!





Kenapa saya pilih ostematrik? 

Kelebihan ostematrik kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang penting untuk menghalang sembelit dan selamat dari risiko batu karang. Setiap tablet ostematrik mengandungi 250mg kalsium. Kita digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium sehari. Pengambilan 4 biji ostematrik sehari untuk jangka masa yang panjang boleh mengurangkan risiko osteoporosis kerana kalsium dalam badan semakin berkurangan sejajar dengan peningkatan umur. 

Inilah antara manfaatnya :

  • membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang kuat
  • menghalang osteoporosis
  • memulihkan kekejangan dan kebas-kebas (penting untuk ibu-ibu hamil dari terjadinya kaki cramp)
  • meringankan stress
  • memperbaiki masalah haid
  • pengalkalian tubuh
  • memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
Ok sebenarnya banyak lagi kelebihan dan kebaikan oste ni. Nantikan entry yang lain pulak ye saya cerita panjang-panjang. Sekian saja testimoni saya. Testimoni terbaik mestila dari diri sendiri. Nanti saya kongsikan lagi pengalaman2 saya bersama shaklee ni. Banyak...

Dah tau kelebihan ostematrik? Jadi tunggu apa lagi?
Nak order? Hubungi :
Aniey Yusoff (013-7773122 -sms/whatsapp)
emel : aniey434@yahoo.com

Membantu anda ke arah hidup yang lebih sihat

HIDUP SIHAT NIKMAT SELAMANYA BERSAMA SHAKLEE





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...