Sunday 4 August 2013

PENGALAMAN LUAR BIASA BERSAMA GROUP MLM SHAKLEE YANG HEBAT! MANTAP FIZIKAL, HEBAT ROHANI!

Assalamualaikum...Salam sejahtera.

Sebagai pembuka bicara elok saya ceritakan mengenai saya seorang yang anti MLM. Dan jugak seorang yang bukan jiwa 'berbisnes' dan amat pantang dengar perkataan MLM. Mesti saya tak akan amik tau langsung pun mengenainya sebabnya duk terbayang mesti kena  keluarkan modal dan sibuk duk mencari orang bawah kita. Perjumpaan siang malam..huh..sangat tidak minat.

Tapi entah kenapa berkenalan dengan shaklee merupakan satu detik yang indah. Nak tau macam mana saya boleh berkenalan dengan shaklee? Boleh baca apa yang best tentang shaklee. Apatah lagi sesudah berada di bawah group Jutawan Muslimah Shaklee kelolaan Master-master hebat seperti Presidential Master Cery dan Master Lyna Noh yang merupakan super duper upline kami. Mereka inilah idola saya yang penuh dengan semangat dan aura yang positif. 

Tapi betul la bak kata Master-master ni dalam apa jua bisnes MLM pentingnya kita masuk group yang betul dan mentor yang betul. Dari sini kita pun akan dibimbing dengan cara yang betul juga. Pastikan kita selidik dan amik tahu serba sedikit tentang syarikat dan produk yang dijual, adakah mematuhi sistem MLM yang betul (mematuhi syariah atau tidak) dan paling penting kita tengok siapa leader-leadernya (serius saya paling tak berminat tengok syarikat MLM yang tunjuk-tunjuk kereta mewah, duit berguni-guni, cakap berbunga-bunga, siapa nak join siap kena buat loan berpuluh-puluh ribu lagi, kena cari orang bawah yang kena buat loan jugak..hurm tak payah la ye korang join yang macam ni) 

Dalam group kami, Jutawan Muslimah Shaklee kami diberikan galakan dan dorongan 24 jam sehari oleh ramai mentor-mentor yang hebat. Walaupun ada yang boleh bergelar jutawan tapi tetap 'down to earth' sangat merendah diri, membantu dan membimbing kami untuk berjaya seperti diaorang. Dan yang paling saya kagum dengan mereka adalah amalan rohani yang diterapkan pada kami. Allahu Akbar terasa hina sekali diri ini. Mereka ni tangan tak pernah lepas dari tasbih, mulut tak pernah berhenti berzikir, dhuha dan amalan sunat lain tak pernah tinggal. Yang wajib sentiasa di awalkan. Masya Allah, begitu hebat mereka ini dengan amalan rohani. Bak kata mereka. Rezeki semuanya dari Allah, kita nak mintak rezeki dariNya tapi kita lupakan Dia..macam mana tu?? Nak mintak sesuatu yang bertuan kena la mintak izin dengan Tuannya.

Dan dari bimbingan mereka ini jugalah jiwa saya kembali hidup. Kalau dulu dhuha ada la buat skali dua lepas tu tak ada dah. Zikir-zikir semua ni memang semua ke laut. Tapi sekarang tidak lagi semua ni dah jadi amalan dan makanan jiwa kami. Mungkin pada mula-mula buat rasa macam tak ikhlas sebabnya nak mintak rezeki datang tapi MasyaAllah kesannya menusuk ke jiwa dan lama-kelamaan menjadi makanan rohani kami semua. Kalau tak buat tu jiwa terasa lapar. Alhamdulillah..Tak buat tak tahu dah amal baru merasa manisnya..

Kalau anda semua nak rasa semua bimbingan yang hebat dari mereka ini. Boleh join di bawah saya. Tidak terdapat di group yang lain. Hanya Jutawan Muslimah Shaklee sahaja.

Antara kelebihan join di bawah saya, korang akan dapat :

✔ saya terus akan addkan anda ke group-group yang hebat ni di bawah pimpinan Leader-leader yang saya sebutkan tadi
✔ bimbingan secara online 24 jam sehari dari saya dan leader-leader upline yang lain melalui facebook dan secret group kami
✔ Bimbingan cara kami, NO head counting, tak ada kelas yang tak tentu masa cuma kadang-kadang ada kelas atau gathering yang direquest elok la pegi. Boleh serap semua aura-aura positif dari leader-leader muslimah ni
✔ Group yang sentiasa membantu, menyokong, menunjuk ajar jalan yang betul untuk berbisness
✔ Perkongsian tentang ilmu-ilmu kesihatan dari kawan-kawan Doktor, Farmasist, Nurse, Nutritionist, Saintis dan ramai lagi ahli yang berpengetahuan luas tentang ilmu kesihatan
✔ Tiada jaminan wang berjuta , berpuluh ribu tetapi dengan azam dan usaha yang bersungguh untuk mengubah nasib diri dan keluarga  insya Allah rezeki kejayaan itu pasti milik kita. Lambat atau cepat itu urusan Allah yang penting kita berbisnes bukan dengan manusia sahaja tetapi berbisnes dengan Allah juga. Tanamkan azam untuk menjadi menjadi pembayar zakat terbanyak di Malaysia. Semua ini tak mustahil!


Sertai Kami! Kaya Ilmu, Kaya Fizikal Kaya Rohani


Apapun saya dah merasa manisnya berada di sini, manisnya berbisnes dengan Allah. Walaupun saya masih lagi bergelar Distributor biasa tetapi anda di luar sana yang berimpian besar boleh bergerak lebih maju dan jauh dari saya. Saya hanya pembimbing sahaja. Tetapi bisnes ini milik anda, anda yang menentukannya. Bukan satu kesalahan untuk menanam impian yang besar kerana semuanya boleh jadi kenyataan. Jom berimpian besar Jom sertai kami untuk meramaikan lagi pembayar zakat terbanyak di Malaysia! Jom niatkan untuk menolong ramai lagi orang yang susah dan sakit di luar sana untuk mengecap kebahagiaan hidup!

Hubuni Aniey Yusoff 013-7773122. Saya sedia membantu

HIDUP SIHAT NIKMAT SELAMA-LAMANYA BERSAMA SHAKLEE

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...