Wednesday 10 July 2013

Apa Yang Best Tentang Shaklee

Assalamualaikum..Selamat sejahtera..

Apa yang best tentang shaklee? Ermm..Mungkin ini lebih kepada kisah 'perkenalan dan percintaan' saya dengan shaklee. 


Ada 2 sebab utama yang menjerumuskan saya dalam bidang shaklee. Alkisah sebab yang pertama, masa tu saya tengah mengandungkan anak saya yang ke 3. Memasang niat untuk menyusukan anak saya sampai 2 tahun. Anak saya yang sulung (sekarang dh berumur 5 tahun) hanya berjaya bf sebanyak 20% sahaja. Masa tu banyak faktor yang menyebabkan kegagalan saya untuk bf. Mak yang baru meninggal (sepatutnya nak berpantang kt kampung), kurang pengetahuan, anak yang 'colic' dan selalu menangis. Ohh semua ni membuatkan saya stress yang amat.


Anak yang kedua berjaya bf dalam 50%. Tapi takpe ada peningkatan kan... jadi bermula la pencarian saya di internet mengenai pemakanan, pengetahuan tentang penyusuan. Bagaimana nak menjayakan penyusuan, tips, dan sebagainya. Masa tu la saya banyak terbaca iklan mengenai shaklee. Sebagai milk booster la, bantu pekatkan susu ibu la. Macam berminat...jadi saya cari dan baca pengetahuan tentang produk shaklee. Dalam hati memang nak beli. Masa tu teringat ada kawan satu UM dulu yang gigih mempromot pasal shaklee, dah tau dh kalau nak beli nak cari siapa..hehe itu la dia mentor saya sekarang. 


Ok sebab saya yang ke 2. Anak saya yang sulung, Amirah Alyaa mula dapat asma masa dia berumur dalam 2 tahun. Setiap kali batuk mesti akan dapat asma. Setiap bulan mesti berulang-alik ke klinik untuk amik nebulizer. Bermacam ubat yang dah masuk dalam badan dia. Bila tengok bekalan ubat dia tu la yang membuatkan hati saya berdetik untuk cari supplement untuk rawat masalah dia. Antara ubat bekalan dia zoralone, salbutamol, zoralix, augmentin,zitromax dan apa ntah lagi. Saya google semua side effect ubat-ubat yang dia amik. Oooh sangat la banyak kesan dia...kesian kat anak saya terpaksa amik semua ni. Walaupun side effect tu untuk dos yang terlebih tapi dah namanya drugs kan...


Untuk permulaan saya beli set menyusu 3M dan tambahan nutriferon dan omega untuk anak-anak saya. Daripada tu jugak saya banyak membaca dan mencari pengetahuan mengenai produk shaklee. Oooohh sangat menarik sekali, shaklee sangat istimewa dan berbeza dengan apa-apa jua produk kesihatan yang lain. Hanya yang semulajadi!


Tunggukan entry mengenai saya dan anak saya selepas menggunakan Shaklee..


Shaklee :

  • pembuatan shaklee hanya berasaskan sumber semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa
  • setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun perosak
  • semestinya Shaklee mendapat pengiktirafan halal oleh Islamic Services of America (ISA) sebuah badan yang diiktiraf oeh JAKIM
  • Shaklee mematuhi pembuatan Good Manufacturing Practise (GMP) yang lebih ketat berbanding yang lain
  • Always Green, Always Safe, Always Nature- tag line ini saja pun dah cukup menggambarkan yang Shaklee dibuat hanya dari bahan semulajadi
  • sentiasa selamat berbanding yang lain
Memang terbaik! Hanya yang dah menggunakannya saja dapat merasainya!

Nak produk shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi

Aniey Yusoff- 013-7773122
aniey434@yahoo.com

HIDUP SIHAT NIKMAT SELAMANYA..BERSAMA SHAKLEE





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...