Sunday 1 March 2015

Tips Memandu Jauh Agar Tidak Sakit Pinggang Dan Bahu

Memandu lama dalam jarak yang jauh samaada mahu bercuti atau perjalanan ke tempat kerja atau pulang menemui keluarga kerana 'perkahwinan jarak jauh'..bunyi menyeronokkan namun terselit rasa penat. Terbayang sakit bahu dan pinggang yang mencucuk sampai hendak bangun selepas duduk pun tak boleh.

Saya ada ramai kawan, salah sorangnya yang tinggalnya di Seremban tetapi bekerja di Bangsar. Ada tinggal di Tanjung Malim dan bekerja di KL. Berulang alik setiap hari. Rata-rata mereka mengadu penat dan stress tambah lagi apabila terpaksa menempuh jalan yang sesak hampir setiap hari! Untuk mengelakkan jem terpaksa keluar rumah seawal jam 6.00 pagi. Ini mengundang rasa mengantuk dan letih pada waktu bekerja.

Sewaktu travel overland dari Malaysia menjelajah bumi Thailand dan Myanmar yang menjangkau 10,000 km selama 29 hari pada bulan Disember lalu, lenguh kaki, tangan, sakit pinggang, kebas punggung kerana perjalanan yang jauh di dalam kereta tak payah cerita la. Walaupun hanya co-pilot tapi 6-12 jam perjalanan setiap hari mau kebas segala anggota badan.

sewaktu kembara di Myanmar
Fuhh..boleh pengsan kepenatan pada malamnya. Tapi kalau pengsan awal-awal kesian kat anak-anak pulak. Travel bersama anak-anak memang sangat memenatkan tapi nak tahu bagaimana saya enjoy dan rilek je tanpa fikirkan kepenatan?

Rahsia dia dengan pengambilan kalsium Ostematrik, Omega dan breakfast dengan segelas ESP sebelum memulakan perjalanan. InsyaAllah yang mana otot-otot yang kejang akan lembut kembali. Urat-urat yang berdenyut dan rasa mencucuk hilang pagi esoknya. Malah dengan pemberi tenaga segera segelas protien ESP memastikan kita kekal cergas sepanjang hari. 

Cer tengok kakak kat bawah ni. Sokmo letih bila travel sampai amik mc penat nak gi keje.



Atasi Badan Letih Lesu Setiap Kali Travel. Say NO to Panadol or MC Lagi Dah! from iReach HD on Vimeo.

Jom kita amalkan macam kakak ni. Bye-bye dah penat, letih, stress, mc, panadol dan sakit kepala.

Hubungi saya :
Aniey Yusoff ~ 013.777.3122

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...