Wednesday 4 March 2015

Perut Buncit Selepas Bersalin Sampaikan Orang Ingat Kita Mengandung 5 Bulan

Best kan kalau dapat jadi macam ibu dalam video ni. Masalah perut menggeleber pun hilang.


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

Mengandung Lagi?

Agak-agak ada tak sesiapa yang ada masalah seperti ni. Berjalan ke mana-mana orang bertanyakan perihal 'kandungan' kita sudah berapa bulan? Atau yang lagi malu apabila menaiki pengangkutan awam dan ada yang mempelawa tempat duduk mereka kepada anda kerana disangka anda hamil!

Erk sangat malu pada diri sendiri kan. Rasa nak sorok muka, down sangat. Pakaian semua tak muat nak pakai. Seboleh mungkin nak ketatkan bahagian perut supaya tak nampak sangat buncitnya.

Sebenarnya masalah perut buncit dapat diatasi sekiranya penjagaan di dalam pantang diamal secara betul. Pesanan bidan supaya amalan tungku dan berurut jangan ditinggalkan di dalam tempoh berpantang. Ia bertujuan mengecutkan peranakan dan 'menaikkan' peranakan ke tempat asal. Sekaligus mengembalikan tubuh ke bentuk asal. Baca Rahsia kembali langsing selepas bersalin


Pemakanan semasa berpantang perlu dijaga supaya proses 'pembuangan' berjalan lancar dan mengelakkan sembelit. Pelawasan proses pembuangan membantu perut untuk kekal kempis.

Pernah tak ibu-ibu tak membuang selama berhari-hari? Bagaimanakah keadaan perut kita? Buncit atau kempis?
Apa yang saya amalkan semasa berpantang sampai la selepas habis tempoh berpantang dan hingga la sekarang ialah pengambilan Ostematrik, Alfalfa dan Omega.

Ia sangat-sangat membantu melancarkan proses pembuangan tanpa 'delay' dan sembelit semasa berpantang. Omega membantu 'bakar' lemak berlebihan di bawah lapisan perut.

Menurut Kementerian Kesihatan, wanita menjadi gemuk selepas melahirkan anak adalah kerana semasa hamil terjadinya perubahan hormon yang menyebabkan badan mengumpul lemak dan air.

Lemak yang dikumpulkan ini akan digunakan untuk membuat susu ibu selepas melahirkan anak. Salah satu sebab mengapa wanita gemuk selepas melahirkan anak ialah kerana tidak menyusukan anak dengan susu ibu. Jika wanita tidak menyusu lemak yang disimpan semasa hamil tidak akan digunakan untuk membuat susu dan akan terus terkumpul didalam badan.

Oleh itu, kita sebagai ibu-ibu mesti berazam menyusukan anak secara ekslusif selama 6 bulan dan meneruskan sehingga 2 tahun. Banyak membantu membakar kalori dan membuang lemak. 

Anak yang hebat bermula dari pemakanan yang hebat iaitu susu ibu. 

Semoga selepas ini, tak ada dah yang nak offer tempat duduk mereka pada kita dalam pengangkutan awam kan. 

Ibu yang ingin tahu lebih lanjut mengenai cara kempiskan perut seperti saya jangan segan hubungi saya!

AnieyYusoff ~ 013.777.3122


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...