Friday 19 July 2013

Omega Bantu Anak Saya Pulih Dari Asma

Assalamualaikum..Alhamdulillah..

Masih lagi diberi nafas untuk terus berada pada pagi Jumaat yang penuh berkat di bulan Ramadahan. Entry kali ni saya nak kongsikan pengalaman anak sulung saya Amirah Alyaa berumur 5 tahun yang menghidapi asma semasa berumur 2 tahun.

Semenjak dia dapat asma pantang batuk skit mesti semput dan akan amik nebulizer. Kadang-kadang sebulan sekali dan kadang-kadang 2 kali sebulan. Perasaan risau hanya Allah je yang tau. Segala jenis ubat memang sentiasa stanby di rumah. Nak balik kampung pun risau je kot-kot dia kena asma kat sana. Ye la kat kampung klinik kebanyakkannya kul 9 dah tutup. 


Alyaa-masa tengah semput sangat2 ni Disember 2012

Itulah dia tiap kali suruh ibu amik gambar - Februari 2013

 Kali terakhir - Mac 2013

Hari pertama bagi dia makan omega masa tu dia batuk, risau jugak kalau dia dapat healing crisis dapat asma lagi teruk ke tapi saya kuatkan hati dan berdoa pada Allah mintak sentiasa diberikan kemudahan dan kesihatan pada anak-anak dan keluarga. Siangnya saya bagi nutriferon untuk aktifkan sistem imun dia. 2 hari selepas amik omega dan nutriferon malam berikutnya dia muntah-muntah yang teruk sampai lembik. Keluar semua kahak-kahak dan lendir-lendir. Habis semua cadar, bantal, katil dan lantai jadi tempat muntah. Jenuh la jugak saya nak membersihkannya..huhu


Dalam hati berdoa agar tak ada apa-apa yang memudaratkan berlaku. Alhamdulillah masuk ke malam balik dia dh boleh makan dan tak muntah dah. Masa tu teruskan jugak bagi omega dan nutriferon. Miracle..alhamdulillah, esok pagi hilang terus batuk kahak dia. Ada batuk-batuk biasa je. Syukur sesangat. Inilah kali terakhir dia batuk teruk. Sampai ke saat ini alyaa masih lagi diberi kesihatan yang baik. Dh lama tak kena asma. Hampir 4 bulan lamanya. 


Kali terakhir amik nebulizer bulan 3 yang lalu iaitu sebelum amik vitamin shaklee. Satu tempoh yang agak lama untuk alyaa tidak kena asma. Bukan setakat asma, demam dia pun dah takde. Kalau tidak, demam mesti berlarutan sampai 3-5 hari itupun dengan bantuan antibiotik. Sekarang tidak lagi bergantung pada ubat. Hanya pastikan di rumah sentiasa ada omega, nutriferon dan vitamin C. Inilah yang anak-anak saya konsisten makan sehingga sekarang. Nasib baik anak-anak saya suka. Siap kena sorok lagi kalau tidak asyik mintak nak makan vitamin yang ada air je...huhu

Alhamdulillah..semoga anak-anak saya sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik..amin


Omega
Nutriferon Shaklee

Sesiapa yang ada anak-anak yang asma boleh berikhtiar dengan vitamin Shaklee. In shaa Allah dipermudahkanNya. Yang penting kita berusaha kan. Penawar Allah ada di mana-mana bagi mereka yang tak putus-putus berusaha.

Kisah kawan kita kat bawah ni lagi memberi motivasi. Kasih isteri yang mahu melihat suaminya bebas dari asma.




Rawatan Asma Kronik? Inhaler Bukan Kawan Baik Dia Lagi from iReach HD on Vimeo.


Jangan malu jangan segan hubungi saya :

Aniey Yusoff - 013-7773122
emel : aniey434@yahoo.com



HIDUP SIHAT NIKMAT SELAMANYA BERSAMA SHAKLEE

2 comments:

  1. Dengan omega (fish oil) shaklee adalah yg terbaik. Dr memang ada advise untuk berikan supplement fish oil untuk anak yg ada asma..sape yang belum memberikan fish oil kepada anak sangat digalakkan mulakan dr sekarang!! Luv shaklee jugak!!

    ReplyDelete
  2. luqmankids...kan3 omega shaklee vitamin wajib utk anak2 saya! #feeling love with shaklee! Alhamdulillah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...