Sunday 4 May 2014

Kesan Sampingan Mealshakes Shaklee dan Omega Pada Anak Saya

Salam sayang semua pembaca blog!

Di entry yang dulu saya kisahkan tentang kakak dan omega. Coretan kisah petang yang damai ni saya bawakan kisah anak saya Affan Noh pulak yang berusia 4 tahun (masa taip ni waktu petang...hehe) Kisah apa? Ni kisahnya..kisah si genius Mcgyver dengan mealshakes dan omega.

Alkisahnya la budak sorang ni dari kecik sampai la umur 3 tahun kurus cekeding jer. Kesian betul tengok tangan dia..halus jer. huhu..Masa umur 2 tahun beratnya menurun dari graf yang sepatutnya. Doktor pun risau dengan budak sorang ni. Doktor suggestkan affan ni bertukar susu dari biasa kepada Picky Eater (masa tu minum susu wyeth). So kenapa kena minum susu PE ni? sbb Doktor kata susu ni cukup dengan khasiat khas untuk budak-budak yang tak cukup khasiat..huhu

Affan ni pulak punya la susah nak makan. Kalau nak makan nasi pun makan nasi kosong jer dengan kicap. Puas pelbagaikan masakan dia. Masak ada warna kuning la, hijau la, merah la..last2 nasi dengan kicap jugak. Budak affan ni jugak selalu kena selsema.

Masa umur dia 3 tahun. Saya dah start bagi dia makan omega dan mealshakes. Owh nasib baik dia suka. Omega memang sangat disukai olehnya. Sampai kena sorok botolnya kalau tak berulang-ulang nak makan. Mealshakes pulak sesudu sehari masuk dalam susu dia. Time ni kena pastikan masa letak mealshakes tu dia tak nampak kalau tak berguling-guling tak nak minum susu sebab katanya tak sedap la (padahal kalau tak tau sedap jer minum haha)

BEST!!

NI SET UNTUK KANAK-KANAK

Antara perubahan anak saya selepas amalkan set vitamin untuk kanak-kanak ni :

1. Asyik lapar Jer! Selera makan bertambah-tambah

Owh..dari celik mata pergi dapur..jumpa ibu bagitau ibu..lapar la. Lepas makan nasi goreng dengan ayam goreng. Main sekejap lepas tu datang dapur lagi. Ibu..lapar la. Sebelum pergi sekolah makan nasi dulu. balik sekolah jer bukak-bukak pintu ayat pertama dia...ibu, laparla. Padahal pergi sekolah 3 jam jer pun...huhu. Serius, memang terkejut mula-mula tu tapi Alhamdulillah kan..

2. Selsema dan Demam jarang singgah

Kalau dulu orang tengok mesti ingat anak sapa la yang comot ni sebab asyik berhingus je..haha tapi lama-kelamaan selsema demam jarang dah kena. Alhamdulillah...jimat duit pegi klinik kan

3. Makin Bijak!

Ya Allah..inilah dia sorang anak saya yang paling petah berkata-kata berbanding kakak dia. Ada saje ngomelan dan bebelan dia sampaikan saya sendiri pun terfikir..mana pulak budak ni belajar fasa perkataan ni padahal saya sendiri rasanya tak penah sebut masa bercakap dengan dia.

4. Cepat Belajar dan Tumpuan!

Balik sekolah ada sahaja yang dia hafal. Surah al-fatihah la, 3 Qul la, doa makan la, doa sebelum tido la, doa masuk tandas la. Umur dia pun belum masuk 4 tahun. Alhamdulillah...semoga dapat jadi tahfiz nanti. Ibu doakan selalu

5. Jadi McGyver Kt Rumah

Okey..yang ni part yang paling saya alert pasal dia. Dia begitu bijak dan pandai mengubah, meneliti, mentafsir sesuatu benda yang dia jumpa. Ada sahaja yang dia buat. Asal jumpa apa-apa jer boleh buat main. Ubah sini ubah sana. Kat rumah saya panggil dia 'engineer affan'. InsyaAllah satu hari nanti boleh jadi engineer yang hebat kan. Doa seorang ibu

Okey la setakat ni sajer coretan kisah Ahmad Affan Noh si engineer ini.

Saya memang beri yang terbaik untuk anak-anak saya agar mereka membesar dengan sihat dan sempurna.
Ibu-ibu yang nak ingin dapatkan mealshakes dan omega boleh contact no di bawah ini

iR Aniey Yusoff
0137773122

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...