Friday 16 May 2014

Set Kecantikan Shaklee Buat Pengguna Tidak Perlu Bermekap Lagi

Korang rasa best tak kalau kulit wajah korang cantik, halus, mulus, anjal, putih berseri, licin jer tanpa perlu dikenakan sebarang mekap pun. Bukan setakat muka satu badan pun rasa kulit halus dan lembut, tona kulit sekata. Woo kalau saya memang teramat best tu. Kesihatan dari dalam terserlah hingga ke kulit wajah.

Best sebab..
~ ia kecantikan asli
~ best sebab jimat masa tak payah nak mekap-mekap bagai
~ jimat duit tak payah beli alat mekap haha
~ rasa keyakinan diri meningkat 100%
~ semakin menghargai diri ini cukup cantik ciptaan Allah..subhanallah

Berani cakap macam ni sebab apa? Sebab saya dah rasa sendiri..kulit cantik dengan shaklee..Alhamdulillah..tak tau lagi dah nak cakap apa nak bagitau memang BEST LA!


Ok! Mari kita tengok apa supplement shaklee untuk kecantikan, kesihatan dan bagi effect kulit yang cantik.

Sustained Released Vita c-Plus

1.Membantu membentuk Kolagen

Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Ia merupakan komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada kulit muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembabkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanpa penuaan.

2.Perlindungan Dari Sinaran UV dari Cahaya Matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam vitamin C mmelindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari. 

Vitamin C mengurangkan kesan sunburn disebabkan oleh radiasi ultraungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

3.Penyembuhan Luka

Badan menggunakan vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

4.Memperbaiki Tekstur Kulit

Kolagen menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

5.Melindungi Dari Perubahan Warna Kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fitokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyridimine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma (masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

Mari kita tengok apa kelebihan ESP shaklee pulak :

Energising Soy Protien

1.ESP memudarkan parut jerawat pada kulit 

Apabila kita luka dan selepas poses penyembuhan berlaku, parut akan terbentuk selepas itu. Sel-sel mati pada parut perlu diganti supaya ia cepat pudar dan hilang. ESP yang mengandungi protien bertindak membantu badan menghasilkan sel baru bagi menggantikan sel-sel mati tersebut.

2.Badan Lebih Bertenaga dan cergas dengan ESP

Selain membentuk sel-sel badan yang sihat, protien pada ESP juga membantu organ dan sistem dalam badan menjalankan fungsinya dengan baik. Sistem peredaran darah yang baik membuatkan badan lebih cergas.

Badan cergas, peredaran darah menjadi lebih baik dan kesannya boleh dilihat pada kulit secara tidak langsung.

3.Kulit Lebih Anjal

Protien diperlukan untuk mengekalkan sel kulit yang sihat. Kulit menjadi gebu dan berseri-seri apabila ia mendapat khasiat asid amino penting yang diperlukan oleh badan.

Vitamin E 

Vitamin E mampu mengurangkan kesan parut kerana ia terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Vitamin E adalah antioksida yang kuat dan membantu penghasilan kolagen, mengembalikan keanjalan kulit pada parut. 

Vitamin E mengurangkan serangan radikal bebas dan mengurangkan tompok coklat yang kelihatan pada kulit. Apabila minyak Vitamin E disapu pada tompok coklat, ia akan melembabkan membran sel dan menggalakkan penghasilan sel baru.

Jom kita tengok apa kata mereka yang berjaya dengan jayanya dapatkan kulit cantik!





Cantik manis kat luar sana kalau nak dapatkan hasil macam ramaiiii orang yang dah cantik, halus, mulus, anjal, licin dan berseri-seri ni meh pakat cuba!

Aniey Yusoff
013-7773122

Page : Nikmat Hidup Sihat


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...