Monday 12 May 2014

Khasiat Bawang Putih Dalam Sebotol Garlic Complex Shaklee

Assalamualaikum...salam sayang semuanya...

Wow tajuk entry kali ni ada berkait dengan bahan wajib adoo kat dapur. Kat dapur sapa yang tak ada bawang putih kan?

Kalau kat google taip saje bawang putih keluar la macam-macam tentang khasiat dan kebaikan bawang putih. Berbagai-bagai khasiat dia. Hurmm...sebelum ni saya pun tak pernah amik tau tentang kebaikan bawang putih ni tapi sejak bershaklee segala benda tentang kesihatan saya nak amik tau dan sebarkan. Rasa best sangattt kalau dapat berkongsi ilmu walau secoet.

Oh ya..saya mula amik tau tentang kebaikan bawang putih ni selepas maklong saya telah dapat manfaat bawang putih dalam menurunkan tekanan darah tinggi ke paras normal. Alhamdulillah..

Ok, dalam wikipedia, bawang putih atau nama saintifik dia Allium Sativum meupakan sejenis tumbuhan dari keluarga Alliaceae sama seperti lain-lain jenis bawang iaitu bawang besar, bawang merah dan kucai. Bawang putih telah ditanam dan digunakan manusia semenjak beribu tahun dahulu dalam perubatan dan masakan.



Khasiat bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah.

Kajian saintis menunjukkan, setiap 100 gram bawang putih mengandungi :
  • 623 kj kalori
  • 33g karbohidrat
  • 1g gula
  • 2.1 g serat
  • 0.5g lemak
  • 6.39g protien
  • 5 microgram beta karotine
  • thiamine (Vitain B1)
  • riboflavin
  • niacin
  • asid panthitenik
Selain berfungsi sebagai anti bakteria, bawang putih didapati sangat baik untuk mengelakkan serangan jantung dan mengurangkan tekanan darah tinggi dan penyakit kanser. 

Ok, sekarang kita tengok apa yang shaklee bawakan dalam mendapatkan khasiat bawang putih. Bawang putih shaklee dikenali sebagai Garlic.

Apa perbezaannya yang shaklee bawakan?

Dalam pembuatan Garlic, ia dibuat dari bawang putih jenis preminum, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA di waktu musim panas. Dihasilkan secara ekslusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif).

Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary dan Spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg esktrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.

Manfaat Utama Garlic Shaklee
  1. Mengandungi spearmint ~ mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung
  2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi ~ garlic antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang Elergi ~ Mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema, hepatitis.
  4. Mempertingkatkan sistem penghadaman ~ Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.
  5. Memoderatkan tekanan darah tinggi ~ Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  6. Detoksifikasi ~ Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  7. Menurunkan kolesterol ~ garlic mampu mengurangkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah Kanser ~ membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan terjadinya kanser iaitu nitrosamine
  9. Menstabilkan Glukos ~ menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita

Banyak kan khasiat dalam sebotol Garlic ni. Rasanya kalau kita nak makan 2 biji bawang putih segar setiap hari tak adalah la kan sebab utama dia bau dan rasa..betul tak? Telan tablet Garlic ni je senang. 

Ingin dapatkannya boleh hubungi saya :
Aniey Yusoff 0137773122


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...