Wednesday 7 May 2014

Rahsia Terbesar Kenapa Ramai Wanita Bekerjaya Berhenti Kerja Setelah Join Shaklee

Assalamualaikum Semua!

Erkk!! Tajuk tu macam tuju kat saya je kan. Maklumlah masuk tarikh ni dah dekat 2 minggu saya berhenti kerja dan buat bisness shaklee online saje di rumah. Sorry Bos!



Berbaloi ke sampai saya sanggup berhenti kerja dan buat bisness shaklee? Best sangat ker produk shaklee ni? Alhamdulillah... berkenalan dengan shaklee merubah 100% diri saya. Tentang persepsi, tentang sikap diri, tentang disiplin, tentang impian, tentang keyakinan diri, tentang bermasyarakat dan tentang segalanya.


Sedikit tentang diri saya (berapa banyak tentang la kan hihi..) yang memang anti MLM dan kosong pengalaman tentang alam bisness. Dari kecik saya memang dilahirkan dalam keluarga yang susah yang tiada langsung latar belakang tentang perniagaan. 

WALAU bisness kecik-kecik pun. TAK PANDAI tau! Ada satu hari ada orang menyuruh ayah saya carikan daun palas untuk buat ketupat palas masa tu (ayah saya penoreh getah, sambil menoreh boleh la carikan daun palas). Okey, ayah saya pun carila..dapat la banyak jugak. Orang tu nak beli dan dia tanyakan brapa harganya. Saya dan mak saya pun bungkusla mula-mula 12 batang untuk RM1 (kat kedai orang jual 6 batang RM1). Lepas tu kan tambah lagi sebatang sebab kesian dan serba salah lepas tu tambah lagi...huhu. Bermula dari peristiwa ini, saya selalu cakap kat diri sendiri yang saya memang TAK PANDAI DAN TAK MINAT berniaga!

PEMALU! YE..saya memang sangat-sangat pemalu. Contoh kalau la saya berniaga pun nak bukak mulut bagitau orang yang saya ada jual itu ini rasanya tak kot. Eiii malu sangat. Ntah apa-apa kan. Tapi itulah saya, sampaikan kalau ada di kalangan ahli keluarga yang berniaga rasanya kalau orang tanya saya tak mengaku kot itu ahli keluarga saya. Sebab bagi saya orang yang berniaga ni adalah orang yang tak ada duit dan meraih simpati orang (inilah pemikiran orang yang tak ada ilmu kan)


SENSITIF DAN CEPAT DOWN! Pernah saya jual kain batik kat ofis. Bukan saya pun sepupu yang suruh jualkan. Orang yang tengok cakap mahal dan tak nak beli walaupun saya tau kain itu adalah kain yang elok. tapi tak tercakap apa-apa pun. Sedihnya...kecik hati tak ada orang yang nak beli (ini namanya tak kuat semangat dan tak ada keyakinan diri)



Lepas tu..apa yang Shaklee dah buat sampai saya berhenti kerja??

1. Jatuh Cinta dengan Produk

Mula-mula mencari supplement untuk kesihatan anak-anak yang asma dan selalu demam. Setelah dicuba..alhamdulillah ok dan kesihatan bertambah baik. Mula mencari-cari sendiri maklumat tentang produk shaklee. Makin dicari makin jatuh cinta. Shaklee satu-satunya syarikat yang memang mengambil berat sangat-sangat tentang bahaya bahan kimia. justeru pembuatan vitamin shaklee adalah 100% selamat, bebas bahan berbahaya.


2. Saya Dapat Ilmu Bisness


Memula join shaklee sebab nak makan sendiri je. Tapi makin lama saya berada dalam Group demi group kelolaan upline-upline saya, jiwa saya terbuka luas dan meronta-ronta nak start berbisness. Kenapa?? Sebab paling utama adalah saya nak bagi orang-orang di luar sana rasai kebaikan shaklee dan dapat kesihatan yang baik seperti mana anak-anak saya. 24 jam tanpa henti upline-upline saya hidangkan dengan ilmu berniaga dan sedia tunjukkan jalan nak berjaya sepertimana mereka.


3. Saya Dapat Ilmu Rohani


Alhamdulillah...sejak join shaklee. Upline-upline sentiasa mengingatkan agar gandakan amalan rohani. Yang wajib buat dan tambah lagi dengan amalan sunat. Kalau dulu tak pernah buat solat dhuha, sekarang alhamdulillah, kalau dulu zikir-zikir entah ke mana sekarang sebaliknya. Kenapa? Sebab rezeki datang Allah. Jika kita nak meminta rezeki dekatkanlah dulu diri dengan Yang Maha Pemberi. Betul tak? Sejak ini diri ini berubah. Semoga terus istiqamah


4. Saya Dapat Keyakinan Diri Yang Tinggi


Malu nak berniaga? Tak ada dah sekarang ni. Malahan saya yakin dengan produk shaklee. Buat apa nak malu kan? Bukannya jual dadah pun. Jual Vitamin je pun. Hasil dari support group yang hebat yang sentiasa memotivasikan diri ini.

5. Group Support Yang Sangat Best!


Ini paling-paling penting sekali sekiranya ingin join mana-mana group shaklee. Pastikan berada dalam group yang betul. Salah masuk group. Anda mungkin diabaikan, tak dapat ilmu yang dinginkan, ditinggalkan terkapai-kapai tanpa hala tuju. Nak tukar upline? Owh anda kena tunggu sampai setahun setengah dengan id yang tak aktif barulah boleh tukar upline. Jangan main-main, kawan saya dapat upline yang tak aktif bisness. Lalu kawan saya terkial-kial ditinggalkan. Atas nama kawan, saya yang selalu jadi tempat rujukan dia. Walau sememangnya dia tak layak untuk dapat bimbingan saya sebab dia bukan dari susur galur yang sama. 


6. Ramai Kawan


Kalau dulu saya ni memang jarang nak bermasyarakat sangat. Tapi sejak join shaklee saya dapat ramaiiii kawan. Kawan yang sama-sama membantu dalam bisness. Tolong menolong dan saling ingat-mengingati satu sama lain. Indahnya ramai kawan kan.


7. Saya Nampak Peluang Jana Pendapatan


Dalam bisness shaklee, tidak ada istilah head counting, modal pun hanya RM65 sahaja seumur hidup. Tak ada istilah downline buat keje untuk upline dan upline boleh duduk goyang kaki sahaja. Bisness shaklee adalah bisness masing-masing. Downline usaha keras maka hasilnya adalah untuk dia manakala sekiranya upline tak ada sales dia pun tak dapat bonus pun. Downline pulak boleh melompat meninggalkan upline dia. Maknanya downline bila-bila masa boleh naik rank tanpa perlu menunggu upline. Dalam shaklee anda berpeluang jana 3,4,5 malah sehingga 6 angka sebulan. tak mustahil dan dah ramai pun yang berjaya capai. 


Dengan jadi ahli shaklee, anda dapat untung Jual harga Runcit (Retail Price) sehingga 30%. Anda dapat membuat pembelian dengan harga ahli dan setiap pembelian anda akan diberi points (uv) yang ditukar kepada cash setiap bulan (cukup syarat 150 uv). Juga anda akan dapat :
  • Bonus kepimpinan
  • bonus tambahan
  • insentif Coordinator
  • Insentif pelancongan
  • Subsidi kereta
  • insentif istimewa
Semua ni milik anda sekiranya anda layak. Dan membesarkan empayar bisness masing-masing

Nihh...boleh baca
Cukuplah 7 sebab ini sahaja yang membuatkan saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja. Sambil jaga anak-anak sambil jalankan bisness. Best kan?

Berminat nak join Team Jutawan Kami?


Sentiasa dialu-alukan. Hubungi :
Aniey Yusoff
013-7773122

Indah kan Hidup Dapat Memberi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...